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Prof. Sarstedt

Prof. Dr. Marko Sarstedt

Fakultät für Wirtschaftswissenschaft
Lehrstuhl BWL, insb. Marketing
Universitätsplatz 2, 39106, Magdeburg, Gebäude 22A, Raum 344
Tel.: +49 391 67 18725
Fax: +49 391 67 11163

Prof. Dr. Marko Sarstedt

Fakultät für Wirtschaftswissenschaft
Lehrstuhl BWL, insb. Marketing
Universitätsplatz 2, 39106, Magdeburg, Gebäude 22A, Raum 344
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Projekte

Abgeschlossene Projekte

Publikationen

2018

Wissenschaftliche Monographie
Hair, Joseph F.;  Sarstedt, Marko;  Ringle, Christian M.;  Gudergan, Siegfried 

Advanced issues in partial least squares structural equation modeling
In: Los Angeles London New Delhi Singapore Washington D.C. Melbourne Sage, 2018, xviii, 254 Seiten, Diagramme, 23 cm, ISBN 978-1-4833-7739-1

2017

Begutachteter Zeitschriftenartikel
Sarstedt, Marko;  Neubert, Doreen;  Barth, Kati 

The IKEA effect - a conceptual replication
In: Journal of marketing behavior: JMB - Hanover, Mass: Now Publishers, Bd. 2.2017, 4, S. 307-312; http://dx.doi.org/10.1561/107.00000039

Lichters, Marcel;  Bengart, Paul;  Sarstedt, Marko;  Vogt, Bodo 

What really matters in attraction effect research - when choices have economic consequences
In: Marketing letters: a journal of research in marketing - Dordrecht [u.a.]: Springer Science + Business Media B.V, Bd. 28.2017, 1, S. 127-138; http://dx.doi.org/10.1007/s11002-015-9394-6

Buchbeitrag
Sarstedt, Marko;  Ringle, Christian M.;  Hair, Joseph F. 

Partial least squares structural equation modeling
In: Handbook of market research - Berlin: Springer, S. 1-40, 2017; http://dx.doi.org/10.1007/978-3-319-05542-8_15-1

Wissenschaftliche Monographie
Hair, Joseph F.;  Hult, G. Tomas M.;  Ringle, Christian M.;  Sarstedt, Marko;  Richter, Nicole F.;  Hauff, Sven 

Partial Least Squares Strukturgleichungsmodellierung (PLS-SEM) - eine anwendungsorientierte Einführung
In: München Franz Vahlen, 2017, 1. Aufl., Online-Ressource; http://dx.doi.org/10.15358/9783800653614, ISBN 978-3-8006-5360-7

2016

Begutachteter Zeitschriftenartikel
Schlägel, Christopher;  Sarstedt, Marko 

Assessing the measurement invariance of the four-dimensional cultural intelligence scale across countries - a composite model approach
In: European management journal. - Amsterdam [u.a.] : Elsevier Science, Bd. 34.2016, 6, S. 633-649

Ali, Murad;  Seny Kan, Konan Anderson;  Sarstedt, Marko 

Direct and configurational paths of absorptive capacity and organizational innovation to successful organizational performance
In: Journal of business research : JBR. - New York, NY : Elsevier, Bd. 69.2016, 11, S. 5317-5323

Sarstedt, Marko;  Hair, Joseph F.;  Ringle, Christian M.;  Thiele, Kai O.;  Gudergan, Siegfried P. 

Estimation issues with PLS and CBSEM - where the bias lies!
In: Journal of business research : JBR. - New York, NY : Elsevier, Bd. 69.2016, 10, S. 3998-4010

Hair, Joe F.;  Barth, Kati;  Neubert, Doreen;  Sarstedt, Marko 

Examining the role of psychological ownership and feedback in customer empowerment strategies
In: Journal of creating value. - London [u.a.] : Sage, insges. 17 S., 2016

Ringle, Christian M.;  Sarstedt, Marko 

Gain more insight from your PLS-SEM results - the importance-performance map analysis
In: Industrial management & data systems. - Bingley : Emerald, Bd. 116.2016, 9, S. 1865-1886

Sarstedt, Marko;  Ringle, Christian M.;  Gudergan, Siegfried P. 

Guidelines for treating unobserved heterogeneity in tourism research - a comment on Marques and Reis (2015)
In: Annals of tourism research : a social sciences journal. - Amsterdam [u.a.] : Elsevier Science, Bd. 57.2016, S. 279-284

Lichters, Marcel;  Müller, Holger;  Sarstedt, Marko;  Vogt, Bodo 

How durable are compromise effects?
In: Journal of business research : JBR. - New York, NY : Elsevier, Bd. 69.2016, 10, S. 4056-4064

Hair, Joe F.;  Sarstedt, Marko;  Matthews, Lucy M.;  Ringle, Christian M. 

Identifying and treating unobserved heterogeneity with FIMIX-PLS, part I: Method
In: European business review. - Bradford : Emerald, Bd. 28.2016, 1, S. 63-76

Matthews, Lucy M.;  Sarstedt, Marko;  Hair, Joe F.;  Ringle, Christian M. 

Identifying and treating unobserved heterogeneity with FIMIX-PLS, part II: A case study
In: European business review. - Bradford : Emerald, Bd. 28.2016, 2, S. 208-224

Schütz, Tobias;  Sarstedt, Marko 

Moderne empirische (Nicht-) Kundenforschung - Plädoyer für einen Schritt zurück - Teil 1
In: Wirtschaftswissenschaftliches Studium : Wist ; Zeitschrift für Ausbildung und Hochschulkontakt. - Frankfurt, M : Vahlen, Bd. 45.2016, 4, S. 188-193

Schütz, Tobias;  Sarstedt, Marko 

Moderne empirische (Nicht-) Kundenforschung - Plädoyer für einen Schritt zurück - Teil 2
In: Wirtschaftswissenschaftliches Studium : Wist ; Zeitschrift für Ausbildung und Hochschulkontakt. - Frankfurt, M : Vahlen, Bd. 45.2016, 5, S. 224-228

Schlittgen, Rainer;  Ringle, Christian M.;  Sarstedt, Marko;  Becker, Jan-Michael 

Segmentation of PLS path models by iterative reweighted regressions
In: Journal of business research : JBR. - New York, NY : Elsevier, Bd. 69.2016, 10, S. 4583-4592

Sarstedt, Marko;  Diamantopoulos, Adamantios;  Salzberger, Thomas;  Baumgartner, Petra 

Selecting single items to measure doubly concrete constructs - a cautionary tale
In: Journal of business research : JBR. - New York, NY : Elsevier, Bd. 69.2016, 8, S. 3159-3167

Sarstedt, Marko;  Diamantoupolos, Adamantios;  Salzberger, Thomas 

Should we use single items? Better not
In: Journal of business research : JBR. - New York, NY : Elsevier, Bd. 69.2016, 8, S. 3199-3209

Henseler, Jörg;  Ringle, Christian M.;  Sarstedt, Marko 

Testing measurement invariance of composites using partial least squares
In: International marketing review. - Bingley : Emerald, Bd. 33.2016, 3, S. 405-431

Lichters, Marcel;  Brunnlieb, Claudia;  Nave, Gideon;  Sarstedt, Marko;  Vogt, Bodo 

The influence of serotonin deficiency on choice deferral and the compromise effect
In: Journal of marketing research: JMR - Chicago, Ill: AMA, Bd. 53.2016, 2, S. 183-198; http://dx.doi.org/10.1509/jmr.14.0482

2015

Begutachteter Zeitschriftenartikel
Henseler, Jörg;  Ringle, Christian M.;  Sarstedt, Marko 

A new criterion for assessing discriminant validity in variance-based structural equation modeling
In: Journal of the Academy of Marketing Science. - New York, NY : Springer Science + Business Media LLC, Bd. 43.2015, 1, S. 115-135

Becker, Jan-Michael;  Ringle, Christian M.;  Sarstedt, Marko;  Völckner, Franziska 

How collinearity affects mixture regression results
In: Marketing letters : a journal of research in marketing. - Dordrecht [u.a.] : Springer Science + Business Media B.V, Bd. 26.2015, 4, S. 643-659

Jussila, Iiro;  Tarkiainen, Anssi;  Sarstedt, Marko;  Hair, Joseph F. 

Individual psychological ownership - concepts, evidence, and implications for marketing research
In: Journal of hospitality & leisure marketing : the international forum for research, theory & practice. - Binghamton, NY : Haworth Press, Bd. 23.2015, 2, S. 121-139

Lichters, Marcel;  Sarstedt, Marko;  Vogt, Bodo 

On the practical relevance of the attraction effect - a cautionary note and guidelines for context effect experiments
In: AMS review : official publication of the Academy of Marketing Science. - New York : Springer, Bd. 5.2015, 1, S. 1-19

Buchbeitrag
Winkler, Till J.;  Sarstedt, Marko;  Keil, Matian;  Rost, Paul 

Selfsurvey.org - a platform for prediction - based benchmarking and feedback - Enabled Survey Research
In: ECIS 2015 completed reseaech papers. - AIS Electronic Library; 2015, Paper 204

Dissertation
Sass, Markus;  Weimann, Joachim [GutachterIn];  Vogt, Bodo [GutachterIn] 

Essays on the stability of preferences and intertemporal decision making
In: Magdeburg, 2015; 116 Seiten: Illustrationen; 30 cm ; [Gezählte Seiten und eine Folge von ungezählten Seiten]

Herausgeberschaft
Jussila, Iiro;  Tarkiainen, Anssi;  Sarstedt, Marko;  Hair, Joseph F. 

Special issue on psychological ownership - a concept of value to the marketing field
In: Statesboro, GA: Assoc., 2015; S. 119 - 234: graph. Darst. - (Journal of marketing theory and practice; 23.2015,2) ; [Enth. 7 Beitr.]

2014

Begutachteter Zeitschriftenartikel
Kuppelwieser, V. G.;  Sarstedt, Marko 

Applying the future time perspective scale to advertising research
In: International journal of advertising. - Eastbourne, East Sussex : Holt, Rinehart and Winston, Bd. 33.2014, 1, S. 113-136

Henseler, Jörg;  Dijkstra, Theo K.;  Sarstedt, Marko;  Ringle, Christian M.;  Diamantopoulos, Adamantios;  Straub, Detmar W.;  Ketchen, David J.;  Hair, Joseph F.;  Hult, G. Tomas M.;  Calantone, Roger J. 

Common beliefs and reality about PLS - comments on Rönkkö and Evermann (2013)
In: Organizational research methods. - London [u.a.] : Sage, Bd. 17.2014, 2, S. 182-209

Kuppelwieser, Volker G.;  Sarstedt, Marko 

Exploring the influence of customers' time horizon perspectives on the satisfaction-loyalty link
In: Journal of business research. - New York, NY : Elsevier, Bd. 67.2014, 12, S. 2620-2627

Kuppelwieser, Volker G.;  Sarstedt, Marko 

Exploring the influence of customers' time horizon perspectives on the satisfaction–loyalty link
In: Journal of Business Research, 2014, S. 2620-2627, ISSN 01482963, 10.1016/j.jbusres.2014.03.021

Ringle, Christian M.;  Sarstedt, Marko;  Schlittgen, Rainer 

Genetic algorithm segmentation in partial least squares structural equation modeling
In: OR Spectrum, 2014, S. 251-276, ISSN 0171-6468, 10.1007/s00291-013-0320-0

Ringle, Christian M.;  Sarstedt, Marko;  Schlittgen, Rainer 

Genetic algorithm segmentation in partial least squares structural equation modeling
In: OR spectrum. - Berlin : Springer, Bd. 36.2014, 1, S. 251-276

Sarstedt, Marko;  Ringle, Christian M.;  Raithel, Sascha;  Gudergan, Siegfried P. 

In pursuit of understanding what drives fan satisfaction
In: Journal of leisure research. - Urbana, Ill : Sagamore Publ, Bd. 46.2014, 4

Fiedler, Marina;  Sarstedt, Marko 

Influence of community design on user behaviors in online communities
In: Journal of business research. - New York, NY : Elsevier, Bd. 67.2014, 11, S. 2258-2268

Hair, Joseph F.;  Sarstedt, Marko 

Innovative and established research methods in family business - description, illustration and application guidelines
In: Journal of family business strategy. - Amsterdam [u.a.] : Elsevier, Bd. 5.2014, 1, S. 1-3

Wilson, Shawn R.;  Whitmoyer, Jeffrey G.;  Pieper, Torsten M.;  Astrachan, Joseph H.;  Hair, Joseph F.;  Sarstedt, Marko 

Method trends and method needs - examining methods needed for accelerating the field
In: Journal of family business strategy. - Amsterdam [u.a.] : Elsevier, Bd. 5.2014, 1, S. 4-14

Sarstedt, Marko;  Ringle, Christian M.;  Henseler, Jörg;  Hair, Joseph F. 

On the emancipation of PLS-SEM - a commentary on Rigdon (2012)
In: Long range planning. - Oxford : Elsevier, Bd. 47.2014, 3, S. 154-160

Sarstedt, Marko;  Ringle, Christian M.;  Hair, Joseph F. 

PLS-SEM - looking back and moving forward
In: Long range planning. - Oxford : Elsevier, Bd. 47.2014, 3, S. 132-137

Sarstedt, Marko;  Ringle, Christian M.;  Smith, Donna;  Reams, Russell;  Hair, Joseph F. 

Partial least squares structural equation modeling (PLS-SEM) - a useful tool for family business researchers
In: Journal of family business strategy. - Amsterdam [u.a.] : Elsevier, Bd. 5.2014, 1, S. 105-115

Hair, Joe F.;  Sarstedt, Marko;  Hopkins, Lucas;  Kuppelwieser, Volker G. 

Partial least squares structural equation modeling (PLS-SEM): An emerging tool in business research
In: European business review. - Bradford : Emerald, Bd. 26.2014, 2, S. 106-121

Schloderer, Matthias P.;  Sarstedt, Marko;  Ringle, Christian M. 

The relevance of reputation in the nonprofit sector - the moderating effect of socio-demographic characteristics
In: International journal of nonprofit & voluntary sector marketing. - Malden, Mass : Wiley-Blackwell, Bd. 19.2014, 2, S. 110-126

Kuppelwieser, Volker G.;  Sarstedt, Marko;  Tuzovic, Sven 

The role of context and motivation variables in mobile commerce usage - a further perspective on Chong (2013)
In: Technological forecasting and social change. - Amsterdam [u.a.] : Elsevier Science, Bd. 88.2014, S. 156-161

Originalartikel in begutachteter internationaler Zeitschrift
Becker, J.-M.;  Ringle, C. M.;  Sarstedt, M.;  Völckner, F. 

How Collinearity Affects Mixture Regression Results
In: 2014,

Sarstedt, M.;  Ringle, C. M.;  Raithel, S.;  Gudergan, S. P. 

In Pursuit of Understanding What Drives Fan Satisfaction
In: Journal of Leisure Research, 46, (4), 419-447

Fiedler, M.;  Sarstedt, M. 

Influence of Community Design on User Behaviors in Online Communities
In: Journal of Business Research, 67, (11), 2258-2268

Schloderer, M. P.;  Sarstedt, M.;  Ringle, C. M. 

The Relevance of Reputation in the Nonprofit Sector. The Moderating Effect of Potential Donors
In: International Journal of Nonprofit and Voluntary Sector Marketing, 19, (2), 110-126

2013

Begutachteter Zeitschriftenartikel
Henseler, Jörg;  Sarstedt, Marko 

Goodness-of-fit indices for partial least squares path modeling
In: Computational Statistics, 2013, S. 565-580, ISSN 0943-4062, 10.1007/s00180-012-0317-1

Sarstedt, Marko;  Wilczynski, Petra;  Melewar, T.C. 

Measuring reputation in global markets—A comparison of reputation measures’ convergent and criterion validities
In: Journal of World Business, 2013, S. 329-339, ISSN 10909516, 10.1016/j.jwb.2012.07.017

Ringle, Christian M.;  Sarstedt, Marko;  Schlittgen, Rainer;  Taylor, Charles R. 

PLS path modeling and evolutionary segmentation
In: Journal of Business Research, 2013, S. 1318-1324, ISSN 01482963, 10.1016/j.jbusres.2012.02.031

Müller, Holger;  Lehmann, Sebastian;  Sarstedt, Marko 

The time vs. money effect - a conceptual replication
In: International journal of research in marketing. - Amsterdam : Elsevier, Bd. 30.2013, 2, S. 199-200

Originalartikel in begutachteter internationaler Zeitschrift
Hair, J. F.;  Ringle, C. M.;  Sarstedt, M. 

Partial Least Squares Structural Equation Modeling: Rigorous Applications, Better Results and Higher Acceptance
In: Long Range Planning, 46, (1), 1-12

2012

Artikel in Kongressband
Sarstedt, Marko;  Wilczynski, Petra;  Diamantopoulos, Adamantios 

A Comparative Evaluation of Different Single-Item Selection Procedures for Construct Measures
In: Proceedings of the 2012 Annual Conference of the Academy of Marketing Science, New Orleans, USA

Klarner, Patricia;  Sarstedt, Marko;  Höck, Michael;  Ringle, Christian M. 

On the Performance of Management Consulting Teams
In: Proceedings of the 2012 Academy of Management Conference, Boston

Begutachteter Zeitschriftenartikel
Ringle, Christian M.;  Sarstedt, Marko;  Straub, Detmar W. 

A critical look at the use of PLS-SEM in MIS quarterly
In: MIS quarterly. - Minneapolis, Minn : MISRC, Bd. 36.2012, 1, S. 3-8

Hair, Joe F.;  Sarstedt, Marko;  Ringle, Christian M.;  Mena, Jeannette A. 

An assessment of the use of partial least squares structural equation modeling in marketing research
In: Journal of the Academy of Marketing Science. - New York, NY : Springer Science + Business Media LLC, Bd. 40.2012, 3, S. 414-433

Veliyath, Rajaram;  Stivers, Bonnie;  Hair, Joe;  Joyce, Teresa;  Sarstedt, Marko 

Developing business acumen in Chinese Business School Graduates
In: Journal of Emerging Knowledge on Emerging Markets. - India, China & America Institute, Bd. 4.2012, insges. 31 S.

Henseler, Jörg;  Sarstedt, Marko 

Goodness-of-fit indices for partial least squares path modeling
In: Computational statistics. - Berlin : Springer, insges. 16 S., 2012

Diamantopoulos, Adamantios;  Sarstedt, Marko;  Fuchs, Christoph;  Wilczynski, Petra;  Kaiser, Sebastian 

Guidelines for choosing between multi-item and single-item scales for construct measurement - a predictive validity perspective
In: Journal of the Academy of Marketing Science. - New York, NY : Springer Science + Business Media LLC, Bd. 40.2012, 3, S. 434-449

Sarstedt, Marko;  Wilczynski, Petra;  Melewar, T. C. 

Measuring reputation in global markets - a comparison of reputation measures' convergent and criterion validities
In: Journal of world business. - Amsterdam [u.a.] : Elsevier Science, insges. 11 S., 2012

Raithel, Sascha;  Sarstedt, Marko;  Scharf, Sebastian;  Schwaiger, Manfred 

On the value relevance of customer satisfaction - multiple drivers and multiple markets
In: Journal of the Academy of Marketing Science. - New York, NY : Springer Science + Business Media LLC, Bd. 40.2012, 4, S. 509-525

Ringle, Christian M.;  Sarstedt, Marko;  Schlittgen, Rainer;  Taylor, Charles R. 

PLS path modeling and evolutionary segmentation
In: Journal of business research. - New York, NY : Elsevier, insges. 7 S., 2012

Hair, Joseph F.;  Ringle, Christian M.;  Sarstedt, Marko 

Partial least squares - the better approach to structural equation modeling?
In: Long range planning. - Oxford : Elsevier, Bd. 45.2012, 5/6, S. 312-319

Hair, Joseph F.;  Sarstedt, Marko;  Pieper, Thorsten M.;  Ringle, Christian M. 

The use of partial least squares structural equation modeling in strategic management research - a review of past practices and recommendations for future applications
In: Long range planning. - Oxford : Elsevier, Bd. 45.2012, 5/6, S. 320-340

Buchbeitrag
Henseler, Jörg;  Ringle, Christian M.;  Sarstedt, Marko 

Using partial least squares path modeling in advertising research - basic concepts and recent issues
In: Handbook of research on international advertising. - Cheltenham [u.a.] : E. Elgar, S. 252-276, 2012

Nicht begutachteter Zeitschriftenartikel
Sarstedt, Marko;  Ringle, Christian M.;  Raithel, sascha;  Gudergan, Siefried P. 

In pursuit of understanding what drives fan satisfaction
In: 2012; 26 S. - (Management TUHH research papers series / Hamburg University of Technology (TUHH); 7)

2011

Artikel in Kongressband
Raithel, Sascha;  Sarstedt, Marko;  Scharf, Sebastian;  Schwaiger, Manfred 

On the Value Relevance of Customer Satisfaction as Key Antecedent of Customer Equity: Understanding the Roles of Multiple Drivers and Multiple Markets
In: Proceedings of the 2011 Korean Scholars of Marketing Science Fall International Conference, Seoul, South Korea

Hess, Thomas;  Benlian, Alexander;  Hilkert, Daniel;  Sarstedt, Marko 

Perceived Software-Platform Openness: The Scale and its Impact on Developer Satisfaction
In: Proceedings of the International Conference on Information Systems (ICIS) 2011, Shanghai, China, Paper 13. (A / -)

Begutachteter Zeitschriftenartikel
Rigdon, Edward E.;  Ringle, Christian M.;  Sarstedt, Marko;  Gudergan, Siegfried P. 

Assessing Heterogeneity in Customer Satisfaction Studies: Across Industry Similarities and Within Industry Differences
In: Advances in International Marketing, Vol. 22, S. 169--194, 2011

Ringle, Christian M.;  Sarstedt, Marko;  Zimmermann, Lorenz 

Customer satisfaction with commercial airlines - the role of perceived safety and purpose of travel
In: Journal of marketing theory and practice. - Armonk, NY : Sharpe, Bd. 19.2011, 4, S. 459-472

Ringle, Christian M.;  Sarstedt, Marko;  Zimmermann, Lorenz 

Customer satisfaction with commercial airlines: The role of perceived safety and purpose of travel
In: The Journal of Marketing Theory and Practice, Vol. 19, Issue 4, S. 459--472, 2011

Hair, Joe F.;  Ringle, Christian M.;  Sarstedt, Marko 

PLS-SEM: Indeed a silver bullet
In: The Journal of Marketing Theory and Practice, Vol. 19, Issue 2, S. 139--152, 2011

Sarstedt, Marko;  Becker, Jan-Michael;  Ringle, Christian M.;  Schwaiger, Manfred 

Uncovering and treating unobserved heterogeneity with FIMIX-PLS: Which model selection criterion provides an appropriate number of segments?
In: Schmalenbach Business Review, 63 (1), 34-62

Buchbeitrag
Rigdon, Edward E.;  Ringle, Christian M.;  Sarstedt, Marko;  Gudergan, Siegfried P. 

Assessing heterogeneity in customer satisfaction studies - across industry similarities and within industry differences
In: Measurement and research methods in international marketing . - London [u.a.] : Emarald, S. 169-194, 2011 - (Advances in international marketing; 22)

Originalartikel in begutachteter internationaler Zeitschrift
Höck, Michael;  Ringle, Christian M.;  Sarstedt, Marko 

Einfluss der internen Qualität auf die Servicequalität und Kundenzufriedenheit: Eine explorative Analyse von Unternehmensberatungsprojekten
In: Die Betriebswirtschaft, 71 (6), 577-597

Sarstedt, Marko;  Henseler, Jörg;  Ringle, Christian M. 

Multi-Group Analysis in Partial Least Squares (PLS) Path Modeling: Alternative Methods and Empirical Results
In: Advances in International Marketing, 222, 195-218

2010

Artikel in Kongressband
Sarstedt, Marko;  Schloderer, Matthias P.;  Schwaiger, Manfred 

Finite Mixture and Genetic Algorithm Segmentation in Partial Least Squares Path Modeling. In: Andreas Fink; Berthold Lausen; Wilfried Seidel and Alfred Ultsch (Eds.): Advances in Data Analysis, Data Handling and Business Intelligence
In: Proceedings of the 32nd Annual Conference of the German Classification Society (GfKl), Heidelberg and Berlin: Springer, 167-176

Fiedler, Marina;  Sarstedt, Marko 

Influence of Community Design on User Behaviors in Online Communities
In: Proceedings of the International Conference on Information Systems (ICIS) 2010, St. Louis, USA

Sarstedt, Marko;  Schloderer, Matthias P.;  Schwaiger, Manfred 

Reputation Effects in the Nonprofit Sector: Investigating the Moderating Effect of Potential Donors’ Characteristics
In: Proceedings of the 2010 Global Marketing Conference of the KAMS, Tokyo, Japan

Becker, Jan-Michael;  Sarstedt, Marko;  Ringle, Christian M., Völckner, Franziska 

Segment Retention and Collinearity in Mixture Regression Analysis
In: Proceedings of the 39th Conference of the European Marketing Academy, Kopenhagen, Denmark

Begutachteter Zeitschriftenartikel
Henseler, Jörg;  Horváth, Csilla;  Sarstedt, Marko;  Zimmermann, Lorenz 

A cross-cultural comparison of brand extension success factors: A meta-study
In: Journal of Brand Management, 18 (1), 5-20

Schwaiger, Manfred;  Sarstedt, Marko;  Taylor, Charles R. 

Art for the sake of the corporation: Audi, BMW Group, DaimlerChrysler, Montblanc, Siemens, and Volkswagen help explore the effect of sponsorship on corporate reputations
In: Journal of Advertising Research, 50 (1), 77-90

Sarstedt, Marko;  Schloderer, Matthias P. 

Developing a measurement approach for reputation of non-profit organizations
In: International Journal of Nonprofit and Voluntary Sector Marketing, 15 (3), 276--29910

Sarstedt, Marko;  Scharf, Sebastian;  Thamm, Alexander;  Wolff, Michael 

Die Prognose von Serviceintervallen mit der Hazard-Raten-Analyse. Eine empirische Studie für die deutsche Automobilindustrie
In: Zeitschrift für Planung & Unternehmenssteuerung, 20 (3), 269-283

Höck, Claudia;  Ringle, Christian M.;  Sarstedt, Marko 

Management of multi-purpose stadiums: Importance and performance measurement of service interfaces
In: International Journal of Services Technology and Management, 14 (2-3), 188-207

Rigdon, Edward E.;  Ringle, Christian M.;  Sarstedt, Marko 

Structural modeling of heterogeneous data with partial least squares
In: Review of marketing research, 7, 255-296

Sarstedt, Marko;  Ringle, Christian M. 

Treating unobserved heterogeneity in PLS path modeling: A comparison of FIMIX-PLS with different data analysis strategies
In: Journal of Applied Statistics, 37 (7-8), 1299-1318

Originalartikel in begutachteter internationaler Zeitschrift
Ringle, Christian M.;  Sarstedt, Marko;  Mooi, Erik A. 

Response-based segmentation using finite mixture partial least squares. Theoretical Foundations and an Application to American Customer Satisfaction Index Data
In: Annals of Information Systems, 8, 19-49

2009

Begutachteter Zeitschriftenartikel
Sarstedt, Marko;  Ringle, Christian M.;  Schwaiger, Manfred 

Do We Fully Understand the Critical Success Factors of Customer Satisfaction with Industrial Goods? Extending Festge and Schwaiger's Model to Account for Unobserved Heterogeneity
In: Journal of Business Market Management, 3 (3), 185-206

Sarstedt, Marko;  Wilczynski, Petra 

More for less? A comparison of single-item and multi-item measures
In: Die Betriebswirtschaft, 69 (2), 211-227

Sarstedt, Marko 

Reputation management in times of crisis
In: Journal of Brand Management, 16 (8), 499-503

2008

Begutachteter Zeitschriftenartikel
Sarstedt, Marko 

A review of recent approaches for capturing heterogeneity in partial least squares path modelling
In: Journal of Modelling in Management, 3 (2), 140-161

Sarstedt, Marko;  Ringle, Christian M. 

Heterogenität in varianzbasierter Strukturgleichungsmodellierung. Eine Analyseprozedur zur systematischen Anwendung von FIMIX-PLS
In: Marketing. Zeitschrift für Forschung und Praxis, 30 (4), 239-255

Sarstedt, Marko 

Market segmentation with mixture regression models: Understanding measures that guide model selection
In: Journal of Targeting, Measurement and Analysis for Marketing, 16 (3), 228-246

Sarstedt, Marko;  Schwaiger, Manfred 

Sorry, We're Closed - Nokia's Communication Crisis in Germany
In: The Management Case Study Journal, 8 (2), 147-160

2006

Begutachteter Zeitschriftenartikel
Sarstedt, Marko;  Festge, Fabian;  Schwaiger, Manfred 

Packing the Black Gold-Haver and Boecker and the Chinese Bitumen Market
In: The Management Case Study Journal, 6 (2), 34-45

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Vita
Geboren 1979 in Gummersbach, Studium der Betriebswirtschaftslehre an der Universität Passau, Helsinki School of Economics and Business Administration und Ludwig-Maximilians-Universität München mit den Schwerpunkten Empirische Forschung und Unternehmensplanung, Betriebswirtschaftliche Information und Kommunikation sowie Statistik. Diverse studienbegleitende Tätigkeiten, u.a. in den Unternehmen Bertelsmann, Kienbaum Executive Consultants und Shell. Von Oktober 2005 bis September 2008 wissenschaftlicher Mitarbeiter am Institut für Marktorientierte Unternehmensführung (IMM). Promotion zum Dr. oec. publ. mit der Arbeit "Selected Contributions to Market-Based Management" im Februar 2008. Ab Oktober 2008 wissenschaftlicher Assistent am Institut für Marktorientierte Unternehmensführung; im März 2010 Ernennung zum Juniorprofessor für Quantitative Methoden in Marketing und Management an der betriebswirtschaftlichen Fakultät der Ludwig-Maximilians-Universität München. Seit April 2011 Visiting Professor an der University of Newcastle, Australien. Habilitation im Fach Betriebswirtschaftslehre im Mai 2012 sowie Ruf an die Universität Passau auf eine W3-Professur für BWL, insbesondere Marketing & Services (abgelehnt) sowie die Otto-von-Guericke-Universität Magdeburg, insbesondere Marketing (angenommen). Im aktuellen BWL-Handelsblatt-Ranking (2012) wird Prof. Dr. Sarstedt unter den Top 5 Marketingforschern in Deutschland unter 40 geführt.
presse
Die Forschungstätigkeit des Lehrstuhls ist darauf ausgerichtet, internationale Spitzenforschung zu betreiben und wissenschaftlich fundierte Lösungskonzepte für die Unternehmenspraxis zu entwickeln. Besonderen Wert legen wir hierbei auf die Einbindung des Lehrstuhls in internationale Forschungsnetzwerke, die vielfältige Kontakte und einen regen Austausch mit Forschern von angesehenen Universitäten ermöglichen.

Letzte Änderung: 28.08.2017 - Ansprechpartner:

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