Prof. Lichters

Jun.-Prof. Dr. Marcel Lichters

Fakultät für Wirtschaftswissenschaft (FWW)
Juniorprofessur BWL Consumer Behavior
Universitätsplatz 2, 39106, Magdeburg, G22A-304
Projekte

Aktuelle Projekte

Publikationen

2018

Begutachteter Zeitschriftenartikel

Cox, James C.;  Kroll, Eike B.;  Lichters, Marcel;  Sadiraj, Vjollca;  Vogt, Bodo 

The St. Petersburg paradox despite risk-seeking preferences: an experimental study
In: Business research - Heidelberg: Springer, 2018

2017

Begutachteter Zeitschriftenartikel

Schuldt, Johannes;  Doktor, Anna;  Lichters, Marcel;  Vogt, Bodo;  Robra, Bernt-Peter 

Insurees preferences in hospital choice - a population-based study
In: Health policy: affiliated with the European Health Policy Forum - Amsterdam [u.a.]: Elsevier Science, Bd. 121.2017, 10, S. 1040-1046

Lichters, Marcel;  Bengart, Paul;  Sarstedt, Marko;  Vogt, Bodo 

What really matters in attraction effect research - when choices have economic consequences
In: Marketing letters: a journal of research in marketing - Dordrecht [u.a.]: Springer Science + Business Media B.V, Bd. 28.2017, 1, S. 127-138

Buchbeitrag

Lichters, Marcel;  Möslein, Robert;  Sarstedt, Marko;  Scharf, Andreas 

Comparing lab, virtual, and field environments in sensory product acceptance testing - an abstract
In: Back to the future: using marketing basics to provide customer value: proceedings of the 2017 Academy of Marketing Science (AMS) Annual Conference - Cham: Springer International Publishing, S. 143-144

Wackershauser, Verena;  Lichters, Marcel;  Vogt, Bodo 

Predictive validity in choice-based conjoint analysis - a comparison of hypothetical and incentive-aligned ACBC with incentive-aligned CBC : an abstract
In: Back to the future: using marketing basics to provide customer value: proceedings of the 2017 Academy of Marketing Science (AMS) Annual Conference - Cham: Springer International Publishing, S. 815-816

2016

Abstrakt

Schuldt, Johannes;  Doktor, Anna;  Lichters, Marcel;  Vogt, Bodo;  Robra, Bernt-Peter 

Relevanz von Qualitätsmerkmalen bei der Krankenhauswahl für den Bürger in Sachsen-Anhalt
In: Das Gesundheitswesen: Sozialmedizin, Gesundheits-System-Forschung, public health, öffentlicher Gesundheitsdienst, medizinischer Dienst - Stuttgart [u.a.]: Thieme, Bd. 78.2016, 8/9, Abs. 141, Seite 590-591

Begutachteter Zeitschriftenartikel

Lichters, Marcel;  Müller, Holger;  Sarstedt, Marko;  Vogt, Bodo 

How durable are compromise effects?
In: Journal of business research: JBR - New York, NY: Elsevier, Bd. 69.2016, 10, S. 4056-4064

Lichters, Marcel;  Brunnlieb, Claudia;  Nave, Gideon;  Sarstedt, Marko;  Vogt, Bodo 

The influence of serotonin deficiency on choice deferral and the compromise effect
In: Journal of marketing research: JMR - Chicago, Ill: AMA, Bd. 53.2016, 2, S. 183-198

2015

Begutachteter Zeitschriftenartikel

Eckert, Julia;  Lichters, Marcel;  Piedmont, Silke;  Vogt, Bodo;  Robra, Bernt-Peter 

Case vignettes based on EQ-5D to elicit stated preferences for health services utilization from the insurees' perspective
In: BMC health services research - London: BioMed Central, Bd. 15.2015, Art.-Nr. 481, insges. 11 S.

Eckert, Julia;  Lichters, Marcel;  Piedmont, Silke;  Vogt, Bodo;  Robra, Bernt-Peter 

Case vignettes based on EQ-5D to elicit stated preferences for health services utilization from the insurees’ perspective
In: BMC Health Services Research, 2015, S. , ISSN 1472-6963, 10.1186/s12913-015-1143-2

Lichters, Marcel;  Sarstedt, Marko;  Vogt, Bodo 

On the practical relevance of the attraction effect - a cautionary note and guidelines for context effect experiments
In: AMS review: official publication of the Academy of Marketing Science - New York: Springer, Bd. 5.2015, 1/2, S. 1-19

Dissertation

Lichters, Marcel;  Vogt, Bodo [Gutachter];  Sarstedt, Marko [Gutachter] 

Consumer choice in context - a qualitative meta-analysis and six experiments on the context dependency of consumer preferences
In: Magdeburg Univ., Fak. für Wirtschaftswiss., Diss., 2015, VII, 193 S., Ill., graph. Darst., 30 cm

2014

Abstrakt

Eckert, Julia;  Piedmont, Silke;  Lichters, Marcel;  Vogt, Bodo;  Robra, Bernt-Peter 

Determinanten der Inanspruchnahme ärztlicher Leistungen aus Patientensicht anhand von Fallvignetten basierend auf EQ-5D TM
In: Das Gesundheitswesen: Sozialmedizin, Gesundheits-System-Forschung, public health, öffentlicher Gesundheitsdienst, medizinischer Dienst - Stuttgart [u.a.]: Thieme, Bd. 76.2014, 8/9, Abs.42, S. 543

2008

Begutachteter Zeitschriftenartikel

Felser, Georg;  Lichters, Marcel;  Mueller, Kristina;  Willebrandt, Charlotte 

The effect of two-sided advertising depends on how grave the second side is
In: International Journal of Psychology, Vol. 43, 2008, Issue 3-4, S. 671, ISSN 0020-7594, 10.1080/00207594.2008.10108486

Kooperationen
  • Institut für Sensorikforschung und Innovationsberatung (isi GmbH)
Profil
  • Marktforschung
  • Konsumentenverhalten
  • Experimentelles Marketing
  • Conjoint Analysen
  • Sensorische Produktforschung
Service
Beratung, Gutachten, Projekte zu folgenden Themen:
  • Marktforschung
  • Experimente zum Konsumentenverhalten
  • Conjoint Analysen
  • Präferenzmessung im Gesundheitswesen
  • Produktinnovation
Vita
2009 - B.Sc. in Wirtschaftspsychologie

2012 - M.A. in Business Consulting

2015 - Dr. rer. pol. Wirtschaftswissenschaften

2016 - Berufung zum Jun.-Professor für Consumer Behavior an der Otto-von-Guericke-Universität Magdeburg
Presse

Letzte Änderung: 22.08.2018 - Ansprechpartner: Webmaster